Csak a változás állandó!

Felejtsd el, amit eddig a cékláról gondoltál

2015/02/26. - írta: Mariska...

ceklalepeny.jpg

Talán nem vagyok egyedül azzal az emlékkel, ami gyerekkoromra vezethető vissza, a menzai ebédek birodalmába...pörkölt tarhonyával és az elengedhetetlen karikára vágott céklasalátával. Nem tudom ki szerette, nekem a hátam borsódzott tőle! Egy ideje azonban kezdem felfedezni magamnak,elsősorban azért mert ismerem a kedvező, gyógyító tulajdonságait,pl. nagyon gyorsan(pár órán belül) képes a vérnyomás értékét csökkenteni.

Így folyamatosan kísérletezek vele, zseniálisra sikeredett a mai ebéd.

Sárgaborsó főzelék: Tegnap este beáztattam 10dkg sárgaborsót. Ma feltettem hideg vízbe főzni 1 kis fej vöröshagymával.

Közben fél céklát és egy savanykás almát lereszeltem, megsóztam hagytam 10 percet állni, kissé kinyomkodtam a levét, 2 evőkanál zabpelyhet adtam hozzá, egy kisebb tojást, borsot és hagytam ismét 10 percet állni.

Közben elkészítjük a borsó rántását;kevés olajon 1 kanál zablisztet 3 cikk fokhagymával megpirítok, felöntöm 1 dl vízzel, ráöntöm a borsóra, összeforralom. Egy kanál tejfölt teszek hozzá, ízlés szerint sót, borsot.

A céklához adtam még 1-2 evőkanál zabpehelylisztet. Serpenyőben 1 kanál forró zsiradékon mind a két oldalát átsütöttem.

Ebből a mennyiségből 4 nagy céklalepény lett, a mai ebéd költsége,összességében sem haladja meg a 300.-Ft-ot!Nagyon ízletes, nem fogsz csalódni, ha kipróbálod!

Szeretettel: Marcsitól

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://a-valtozas-kuszoben.blog.hu/api/trackback/id/tr907221877

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása